tirsdag 3. november 2009

Photo Story




Etter å ha lest Kristines blogginnlegg om bruk av Photo Story i naturfag, fikk jeg lyst til å fortelle om mine Photo Storyplaner. Jeg har en 5. klasse i engelsk. Jeg vil få dem til å ta med seg noen bilder hjemmefra av seg selv, familien sin, huset sitt, kjæledyrene sine, hobbyen sin, altså noe som de kan fortelle om. Hvis de har med papirbilder, scanner vi dem. Ellers er det fullt mulig å levere bilder per mail, på cd eller usb-penn. Tanken var at hver elev skulle lage en photostory der de leser inn på engelsk til hvert bilde. For eksempel til bilde av seg selv: My name is Kristin. I am 31 years old and live with my boyfriend in Andenes. Vi har bare en mikrofon på skolen, så det kan ta tid, men jeg har veldig lyst til å prøve. Andre som har brukt Photo Story i undervisningen?


3 kommentarer:

  1. Synes det høres kjempespennede ut, og ungene kommer helt sikket til å engasjere seg stort. En ny flott forandring i forskjell til veggaviser som jeg ser på klasserommene daglig som "meg selv" prosjekt i engelsk.:o) Synes PhotoStory er topp da det kan brukes til alt mulig, også på hjemmefronten. Det gjør at man blir veldig trygg på programmet, og det blir lettere å bruke det i jobbsammenheng!

    SvarSlett
  2. Viktig det med trygghet ja. Vet mange på jobb som skipper alt som lukter data, rett og slett for at de er utrygge!

    SvarSlett
  3. God idé til bruk av Photo Story i engelsk. Hodetelefoner med mikrofon koster ned mot 100 kroner. Rektor lar deg kanskje kjøpe fem?

    God kommentar fra Siv.

    SvarSlett